Reklamation & Garanti

Reklamation & Garanti – Hvis der er noget galt med varen

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis varen ikke fejler noget, betaler du selv for service besøg eller reparation.

Hvis du vil klage over dit køb, bedes du udfylde reklamationsformularen, som du finder nederst på BialettiShop.dk, hvor du skal udfylde: Navn, adresse, ordrenummer, samt beskrive reklamationen i kommentarfeltet. Du kan også uploade billede eller video som beskrivelse.

Vi er altid interesserede i at finde en tilfredsstillende løsning ved uoverensstemmelser. Hvis du fortsat er utilfreds, efter at have været i dialog med os, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet. Dette kræver at betingelserne herfor er opfyldt. Se www.kfst.dk.

Sådan gør du:

Benyt vores reklamationssystem:

Opret en reklamation ved at udfylde skemaet nederst på denne side.

Umiddelbart herefter modtager du en bekræftelse på mail med det videre forløb.

Alternativt kan du vælge at sende varen retur til: Bialetti Danmark, Park Allé 382, 2625 Vallensbæk. Husk at vedlægge tydelig beskrivelse af problemet, samt faktura eller følgeseddel og returadresse.

Har du sendt en vare til reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

Hvis varen lider af en mangel, finder købelovens ”Mangels regler” anvendelse. Læs mere om reklamationsretten i vores handelsvilkår.